Klachtenregeling
Over het algemeen zal u als ouder met een mogelijke klacht eerst aankloppen bij de leerkracht, de directeur en/of de contactpersoon. Deze zullen eerst proberen om u in gesprek te brengen met degene waar het probleem mee/bij speelt. In de meeste gevallen zullen dan goede afspraken gemaakt worden. Mocht u hierna toch nog een formele klacht willen indienen dan heeft de contactpersoon daarin alleen een verwijzende rol. Zij zal de ouder naar de juiste persoon doorverwijzen.
U kan er ook voor kiezen rechtstreeks contact op te nemen met de contactpersoon, het college van bestuur, de vertrouwenspersoon of de klachtencommissie.
De stichting heeft de klachtenregeling vastgesteld. De klachtenregeling is te downloaden van de website van de stichting www.rkscholenvdmh.nl.
De interne contactpersonen
Op onze school zijn er twee interne contactpersonen; Petra van Noordenburg (1 F) en Debbie Peek ( 6 ). Mocht u een klacht hebben gaan zij met u in gesprek over de te volgen route en, indien gewenst, wijzen zij u door naar de externe vertrouwenspersoon. Zij zijn te bereiken via icp@rkdks.nl.
Het schoolbestuur beschikt over een externe vertrouwenspersoon die aanspreekpunt is bij klachten. De vertrouwenspersoon gaat na of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht, en of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt. Hij/zij begeleidt de klager desgewenst bij de verdere procedure en verleent bijstand bij het doen van aangifte bij politie of justitie.
Indien de vertrouwenspersoon slechts aanwijzingen, en geen concrete klachten bereiken, kan hij deze ter kennis brengen van de klachtencommissie of de werkgever. De vertrouwenspersoon geeft gevraagd of ongevraagd advies over de door het College van Bestuur te nemen besluiten.